مدیریت امور پژوهشی

مدیریت امور پژوهشی مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا شامل بخش های ذیل می باشد:

همکاران بخش مدیریت امور پژوهشی:

شیدا محمدزاده | داخلی ۳۲۳ | کارشناس پژوهش

علی احمدی | داخلی۳۴۰ | کارشناس کتابخانه

شرح وظایف مدیریت امور پژوهشی:

دبیری شورای پژوهشی دانشگاه و تنظیم و تدوین مصوبات این شورا
انجام بررسی­های لازم برای شناخت نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه با توجه به نیاز­های صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور از طریق گردآوری و محاسبه شاخص­ها و معیارهای مربوط و اتخاذ تصمیم در مورد فعالیت­های پژوهشی
بررسی طرح­های تحقیقاتی و پژوهشی انجام شده توسط اساتید از نظر کیفیت و هزینه­های پیش­بینی شده
تهیه و تنظیم و جمع­آوری آمار و اطلاعات پروژه­های انجام شده و در دست اجرا و ارسال آن به مراجع ذیربط
تامین امکانات تجهیزاتی و وسایل و لوازم مورد نیاز پروژه­ها با کمک واحدهای مربوطه
انجام کلیه امور مربوط به انعقاد قراردادهای تحقیقاتی و اقدام در خصوص اجرای آنها
برقراری ارتباط با قطب­های علمی، صنعتی، و اقتصادی مملکت به منظور شناخت طرح­های تحقیقاتی و آموزشی و نیروهای تخصصی مورد نیاز آنها
معرفی امکانات علمی، تحقیقاتی و توانی­های بالقوه دانشگاه به صنایع
جمع­ آوری طرح­های متناسب علمی و صنعتی صنایع جهت استفاده دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی
انجام امور مربوط به پروژه­ها
شناخت دوره­های تخصصی کوتاه مدت و بلند مدت مورد نیاز بخش­های صنعتی کشور
همکاری با سازمان­ها و شرکت­ها در حهت انجام آزمایش­های صنعتی-تحقیقاتی با توجه به ضوابط مورد عمل
ترتیب بازدید مسئولین بخش صنایع کشور از دانشگاه و بالعکس با هماهنگی واحدهای مربوطه
دعوت از محققین و دانشمندان کشورهای مختلف برای شرکت در کنفرانس­ها و سمینارهای علمی- پژوهشی در دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربط
همکاری و ایجاد هماهنگی بین فعالیت­های پژوهشی دانشکده­ها و واحدهای مختلف تحقیقاتی و اجرایی
انجام بررسی­های لازم در زمینه تغییر یا توسعه برنامه­های پژوهشی به منظور تطبیق با نیازهای جامعه
ارزشیابی پیشرفت فعالیت­های پژوهشی دانشگاه و تهیه گزارش سالیانه
تهیه و تنظیم برنامه­های پژوهشی در قالب ­های مصوب
بررسی و پیشنهاد اعتبارات مورد نیاز واحدهای پژوهشی با توجه به برنامه­های تعیین شده
برگزاری سمینارها و کنفرانس­های علمی و برنامه­ریزی و هماهنگی برای ارائه مقالات علمی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه در کنفرانس­های علمی بین­المللی و منطقه­ای خارجی
برنامه­ریزی و همکاری با اعضای هیات علمی در انتشار تالیفات و کتب ترجمه شده
برنامه­ریزی و نظارت بر مجلات علمی- پژوهشی دانشگاه
انجام امور مربوط به بورسیه­ها، فرصت­های مطالعاتی و سفرهای علمی و نظارت به امور تحصیلی اعضای هیات علمی با هماهنگی دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین­الملل دانشگاه
برقراری ارتباط با اساتید و صاحب نظران و متخصصان و ترغیب آنان جهت ارائه مقالات، ترجمه و تالیفات علمی جهت بررسی و نشر در مجلات علمی و فنی دانشگاه­ها.
تشکیل کمیته­های همکاری علمی-صنعتی با سازمان­های مختلف و واحدهای صنعتی
انجام امور مربوط به همکاری­های علمی و تحقیقاتی با بخش صنایع کشور
برقراری ارتباط با صنایع و کارخانجات برای عقد قرارداد در مورد طرح­های علمی و تحقیقاتی به منظور تقویت ارتباط صنعت با جامعه
برنامه­ریزی و سیاست گذاری در خصوص کارآموزی دانشجویان
تشویق اعضای هیات علمی برای اجرای پژوهش­های کاربردی و فن بازاریابی پژوهش
برنامه­ ریزی در خصوص اشاعه فرهنگ کارآفرینی در بین اعضای هیات علمی و دانشجویان
برگزاری کارگاه­های آموزشی در زمینه ترویج کارآفرینی و آشنایی دانش­آموختگان با مفهوم کارآفرینی
ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی در زمینه کارآفرینی برای اعضای هیات علمی به دانشجویان و دانش­آموختگان
حمایت از کارآفرینان به عنوان الگو برای دانشجویان
هدایت دانشجویان برای کاربردی نمودن تخصص خود
آشنا نمودن دانشجویان به کلیه زمینه­های شغلی موجود در جامعه
همفکری با مدیران گروه­های آموزشی به منظور ترغیب آنها به تاسیس دوره­های میان رشته­ای کاربردی
برگزاری دوره­ها و سمینارهای کوتاه مدت برای افزایش دانش کاربردی
انجام مکاتبات و امور مربوط به معرفی دانشجویان به ادارات و دستگاه­های مختلف برای انجام دوره کارآموزی و کارورزی در چهارچوب مقررات
شناسایی واحدهای صنعتی و تولیدی و معرفی آنها به دانشگاهیان
ایجاد اشتغال دانش­آموختگان دانشگاهی
تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی-کاربردی
توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط دانش محور
تسهیل در انتقال دانش و تکنولوژی از مراکز دانشگاهی به دیگر مراکز جامعه
انجام بررسی و اقدامات لازم در امر پاسخگویی به نیازهای جامعه در مراکز علمی و کارآفرینی

  • مدیر امور پژوهشی و فناوری
  • دکتر آرتمیس معتمدی
  • داخلی 320