شیدا محمدزاده | داخلی ۳۲۳ | کارشناس پژوهش
مدیریت امور پژوهشی مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا شامل بخش های ذیل می باشد:
همکاران بخش مدیریت امور پژوهشی:
شیدا محمدزاده | داخلی ۳۲۳ | کارشناس پژوهش
علی احمدی | داخلی۳۴۰ | کارشناس کتابخانه
شرح وظایف مدیریت امور پژوهشی:
دبیری شورای پژوهشی دانشگاه و تنظیم و تدوین مصوبات این شورا
انجام بررسیهای لازم برای شناخت نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه با توجه به نیازهای صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور از طریق گردآوری و محاسبه شاخصها و معیارهای مربوط و اتخاذ تصمیم در مورد فعالیتهای پژوهشی
بررسی طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام شده توسط اساتید از نظر کیفیت و هزینههای پیشبینی شده
تهیه و تنظیم و جمعآوری آمار و اطلاعات پروژههای انجام شده و در دست اجرا و ارسال آن به مراجع ذیربط
تامین امکانات تجهیزاتی و وسایل و لوازم مورد نیاز پروژهها با کمک واحدهای مربوطه
انجام کلیه امور مربوط به انعقاد قراردادهای تحقیقاتی و اقدام در خصوص اجرای آنها
برقراری ارتباط با قطبهای علمی، صنعتی، و اقتصادی مملکت به منظور شناخت طرحهای تحقیقاتی و آموزشی و نیروهای تخصصی مورد نیاز آنها
معرفی امکانات علمی، تحقیقاتی و توانیهای بالقوه دانشگاه به صنایع
جمع آوری طرحهای متناسب علمی و صنعتی صنایع جهت استفاده دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی
انجام امور مربوط به پروژهها
شناخت دورههای تخصصی کوتاه مدت و بلند مدت مورد نیاز بخشهای صنعتی کشور
همکاری با سازمانها و شرکتها در حهت انجام آزمایشهای صنعتی-تحقیقاتی با توجه به ضوابط مورد عمل
ترتیب بازدید مسئولین بخش صنایع کشور از دانشگاه و بالعکس با هماهنگی واحدهای مربوطه
دعوت از محققین و دانشمندان کشورهای مختلف برای شرکت در کنفرانسها و سمینارهای علمی- پژوهشی در دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربط
همکاری و ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای پژوهشی دانشکدهها و واحدهای مختلف تحقیقاتی و اجرایی
انجام بررسیهای لازم در زمینه تغییر یا توسعه برنامههای پژوهشی به منظور تطبیق با نیازهای جامعه
ارزشیابی پیشرفت فعالیتهای پژوهشی دانشگاه و تهیه گزارش سالیانه
تهیه و تنظیم برنامههای پژوهشی در قالب های مصوب
بررسی و پیشنهاد اعتبارات مورد نیاز واحدهای پژوهشی با توجه به برنامههای تعیین شده
برگزاری سمینارها و کنفرانسهای علمی و برنامهریزی و هماهنگی برای ارائه مقالات علمی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه در کنفرانسهای علمی بینالمللی و منطقهای خارجی
برنامهریزی و همکاری با اعضای هیات علمی در انتشار تالیفات و کتب ترجمه شده
برنامهریزی و نظارت بر مجلات علمی- پژوهشی دانشگاه
انجام امور مربوط به بورسیهها، فرصتهای مطالعاتی و سفرهای علمی و نظارت به امور تحصیلی اعضای هیات علمی با هماهنگی دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بینالملل دانشگاه
برقراری ارتباط با اساتید و صاحب نظران و متخصصان و ترغیب آنان جهت ارائه مقالات، ترجمه و تالیفات علمی جهت بررسی و نشر در مجلات علمی و فنی دانشگاهها.
تشکیل کمیتههای همکاری علمی-صنعتی با سازمانهای مختلف و واحدهای صنعتی
انجام امور مربوط به همکاریهای علمی و تحقیقاتی با بخش صنایع کشور
برقراری ارتباط با صنایع و کارخانجات برای عقد قرارداد در مورد طرحهای علمی و تحقیقاتی به منظور تقویت ارتباط صنعت با جامعه
برنامهریزی و سیاست گذاری در خصوص کارآموزی دانشجویان
تشویق اعضای هیات علمی برای اجرای پژوهشهای کاربردی و فن بازاریابی پژوهش
برنامه ریزی در خصوص اشاعه فرهنگ کارآفرینی در بین اعضای هیات علمی و دانشجویان
برگزاری کارگاههای آموزشی در زمینه ترویج کارآفرینی و آشنایی دانشآموختگان با مفهوم کارآفرینی
ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی در زمینه کارآفرینی برای اعضای هیات علمی به دانشجویان و دانشآموختگان
حمایت از کارآفرینان به عنوان الگو برای دانشجویان
هدایت دانشجویان برای کاربردی نمودن تخصص خود
آشنا نمودن دانشجویان به کلیه زمینههای شغلی موجود در جامعه
همفکری با مدیران گروههای آموزشی به منظور ترغیب آنها به تاسیس دورههای میان رشتهای کاربردی
برگزاری دورهها و سمینارهای کوتاه مدت برای افزایش دانش کاربردی
انجام مکاتبات و امور مربوط به معرفی دانشجویان به ادارات و دستگاههای مختلف برای انجام دوره کارآموزی و کارورزی در چهارچوب مقررات
شناسایی واحدهای صنعتی و تولیدی و معرفی آنها به دانشگاهیان
ایجاد اشتغال دانشآموختگان دانشگاهی
تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی-کاربردی
توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط دانش محور
تسهیل در انتقال دانش و تکنولوژی از مراکز دانشگاهی به دیگر مراکز جامعه
انجام بررسی و اقدامات لازم در امر پاسخگویی به نیازهای جامعه در مراکز علمی و کارآفرینی