اولین نشست اندیشه ورزی با نخبگان در مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین زهرا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا؛ در این نشست سه ساعته به بررسی مشکلات و موانع در حوزه حجاب و عفاف پرداخته شد و اعضای حاضر در جلسه راهکارهای تخصصی برای رفع این موضوع اجتماعی را بررسی نمودند. از گروه های اندیشه ورز و دغدغه مند باید برای تبیین مسئله […]

اولین نشست اندیشه ورزی با نخبگان در مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین زهرا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا؛ در این نشست سه ساعته به بررسی مشکلات و موانع در حوزه حجاب و عفاف پرداخته شد و اعضای حاضر در جلسه راهکارهای تخصصی برای رفع این موضوع اجتماعی را بررسی نمودند.

از گروه های اندیشه ورز و دغدغه مند باید برای تبیین مسئله عفاف و حجاب بهره گرفت

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی امام جمعه بوئین زهرا در اولین نشست اندیشه ورزی با نخبگان در حوزه عفاف و حجاب عنوان کرد: از مهم ترین برنامه هایی که دشمنان برای بی هویت کردن جوانان در دستور کار خود قرار دارند، بدحجابی، بی حجابی و مستی جوانان است.

امام جمعه بویین زهرا با اشاره به پیامدهای بدحجابی بیان کرد: بدحجابی و مستی دو سلاحی هستند که روح عزت و شرافت یک جامعه را هدف می گیرند تا آن را از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی مهم ترین پیامدهای خطرناک بد حجابی امروزه در جامعه را خیانت همسران به یکدیگر، سلب آسایش و آرامش فکری خانواده ها، کاهش تمایلات جنسی و تنوع طلبی برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: امروزه همین عوامل موجب سردی روابط در خانواده ها و درنتیجه آن فروپاشی خانواده ها و همچنین تولد فرزندان نامشروع شده است.

امام جمعه بویین زهرا در طی این نشست گفت: خودکشی در اثر فشارهای روحی و روانی، کاهش آمار ازدواج، افزایش سن ازدواج، از بین رفتن اعتماد در بین جوانان و افت تحصیلی از دیگر اثرات عدم توجه به موضوع اساسی عفاف و حجاب در جامعه است.

رضوانی ادامه داد: برای تبیین مسئله عفاف و حجاب باید از گروه های اندیشه ورز و دغدغه مند بهره گرفت و توسط افراد متخصص مهارت های زندگی، خطرات احتمالی و پیامدهای بی حجابی را به جوانان و نوجوانان آموخت.

امام جمعه بویین زهرا تصریح کرد: عده ای حتی نحوه برخورد صحیح با فرزندان خود را نمی‌دانند و می‌خواهند در جامعه امر به معروف کنند؛ از این رو آنها ابتدا باید شیوه صحیح امر به معروف را بیاموزند.

رضوانی ادامه داد: شکاف های خانوادگی و سستی روابط فرزند با پدر و مادر بسیار ناپسند است که تنها دلیل آن ندانستن شیوه ها و راهکارهای مناسب نحوه برخورد با فرزند است.

امام جمعه بویین زهرا در پایان خاطرنشان کرد: تبیین مسائل عفاف و حجاب و مهارت های زندگی در دانشگاه ها، آموزش و پرورش و در جامعه با راهکار ها، برنامه ها و نشست های تخصصی اثرگذار خواهد بود.

در حوزه فرهنگ حمایت های لازم و کافی صورت نمی گیرد

محمد ادیب رامندی فرماندار شهرستان بویین زهرا در طی نشست اندیشه ورزی با نخبگان در مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین زهرا گفت: مسائل و مشکلات جامعه باید متناسب به منطقه بومی سازی شود و پس از بررسی کلیات و جزئیات راهکار های آن، به مرحله اجرا برسد.

ادیب رامندی ضمن تاکید بر ادامه دار بودن این نشست گفت: بستر همه کارهایی که صورت می گیرد ازجمله سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، فرهنگ است.

وی بیان کرد: متاسفانه در حوزه فرهنگ حمایت های لازم و کافی صورت نمی گیرد به گونه ای که امروزه در حوزه عفاف و حجاب نباید دغدغه انجام کارهای فرهنگی و تامین بودجه آن را داشت.

فرماندار شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: در شهرستان پس آسیب شناسی و برنامه ریزی راهکار های آن، اعتبارات لازم نیز باید درنظر گرفته شود.

محمد ادیب رامندی با اشاره به این نکته که امروزه متولیان امور فرهنگی با گروه هایی که دچار مسائل روز جامعه از جمعه حجاب شده اند ارتباط ندارند و ارتباط آنها از نوع سطحی است بیان کرد: جلسات باید تخصصی تر، با برنامه جامع و کامل در قالب گفت و گو های خودمانی با گروه های هدف باشد.

ادیب رامندی تصریح کرد: امروزه کانون های خانواده ها مثل سابق نیست و تفاوت به وجود آمده به ضرر فرهنگ جامعه است؛ به نحوی که رد فرهنگ و حجاب و عفاف در خانواده ها کمرنگ تر از سابق شده است.

در ابتدای این نشست دکتر قربانی رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی توضیحاتی در مورد این مرکز و ماموریت های آن و همچنین فعالیت های انجام شده ارائه دادند.