نسرین غدیری | داخلی۲۴۱ | کارشناس طرح و برنامه
شرح وظایف:
– همکاری با دیگر واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه ی پیشنهادی آن ها.
– جمع بندی اعتبارات پیشنهاد شده توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات پیشنهاد شده در قالب فرم های مصوّب.
– تهیه ی پیش نویس موافقت نامه های جاری، عمرانی، اختصاصی و سایر منابع تأمین اعتبار.
– ارائه ی بودجه ی پیشنهادی به مراجع ذی ربط و دفاع از آن با شرکت در کمیسیون ها و جلسات مربوط.
– ابلاغ بودجه ی مصوب به هر یک از واحدها و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها با توجه به اعتبار مصوب و دریافت عملکرد.
– بازبینی فصلی عملکرد واحدها و ارائه ی پیشنهاد ترمیم برنامه ی بودجه.
– بررسی و انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تنظیم بودجه دانشگاه.
– بررسی سیستم ها و روشهای اجرائی موجود دانشگاه واصلاح یا تغییر آن ها و بهینه سازی اقدامات موجود.
– پیش بینی پست های سازمانی به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه.
– تهیه و تنظیم آمارهای لازم در باره ی فعالیت ها و نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه به منظور اعمال نظر صحیح ومنطقی در مدیریت دانشگاه و اطلاع رسانی آمارهای تولید شده.
– بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آن ها با توجه به توسعه ی دانشگاه.
– مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار وتداخل وظایف دانشگاه.
– برنامه ریزی و ارائه ی طریق برای بهبود روش های انجام کار و تحول اداری و بهره وری.
– برنامه ریزی برای بهبود مستمر مدیریت و افزایش بهره وری در فرایند آموزش تحقیق و فناوری با عنایت به شایسته سالاری، ابتکار،خلاقیت و افزایش مشارکت و انعطاف سازمانی.
– برنامه ریزی و نظارت بر طراحی ، بهینه سازی و انطباق نظامهای مدیریتی متناسب و مورد نیاز جهت اجرای برنامه های توسعه آموزش عالی.
– انجام طرحهای مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی ،ساختار نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی، سیستمها و روشهای مورد عمل در دانشگاه.
– انجام طرحهای مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آئین نامه های داخلی دانشگاه با هدف ساده سازی وهماهنگ ساختن آنها.
– برنامه ریزی و نظارت در زمینه بررسی سیستمها،روشها و رویه های مورد عمل در دانشگاه و انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح و بهبود آنها با هدف افزایش رضایتمندی کارکنان و ارباب رجوع ، تسهیل در انجام کارها و انطباق با نیازهای جدید.
– پشتیبانی،هدایت و نظارت برفعالیتهای بهره وری و تحول اداری دانشگاه.
– برنامه ریزی جهت اجرای مصوبات شوراها و کمیسیون بهره وری و تحول اداری دانشگاه.
– ارزیابی عملکرد و تهیه و تنظیم گزارش ادواری از اجرای برنامههای تحول اداری و بهره وری در دانشگاه.
– اجرای برنامه های آموزشی،کارگاههای آموزشی، برگزاری سمینار و گردهمائی در ارتباط با تحول اداری و بهره وری.
– تهیه و تنظیم ساختار سازمانی (نمودار ، شرح وظایف و پست های سازمانی) متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهای تابعه ی دانشگاه با همکاری واحدهای ذی ربط جهت ارائه به هیأت امنا.
– انجام اقدامات لازم جهت ابلاغ ساختار سازمانی مصوب به واحدها پس از تصویب هیئت امناء.
– بررسی پیشنهادهای واحدها در مورد تغییر و اصلاح پست های سازمانی و شرح وظایف و تهیه ی گزارش های لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آن ها.
– مطالعه و تشخیص نیازهای آموزشی و کارآموزی کارکنان و اجرای برنامه های آموزشی برای کارکنان مزبور.
– مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان.
– تشخیص و تعیین رسته و رشته ی شغلی پست های سازمانی دانشگاه با توجه به طرح های طبقه بندی مشاغل.
– شرکت فعال و اظهار نظر پیرامون مسائل مطروحه در شوراها و کمیته های مربوط.
– جمع آوری کلیه ی آمارها و داده های مورد نیاز دانشگاه
– استقرار نظام آماری ثبتی در داخل دانشگاه.
– ابلاغ بخشنامه ی بودجه ی دانشگاه به واحدهای تابعه براساس ضوابط کلی تهیه ی بودجه کشور، خط مشی دانشگاه و مصوبات هیأت امنا و وزارت متبوع
همکاران بخش مدیریت طرح وبرنامه :
نسرین غدیری | داخلی۲۴۱ | کارشناس طرح و برنامه
مصطفی اسفندیاری | داخلی ۲۴۲ | کارشناس طرح و برنامه