تبیین طرح ملی بورسیه صنعتی دانشجو برای دانش آموزان

به همت مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا در همایش هدایت تحصیلی، طرح ملی بورسیه صنعتی دانشجو برادی دانش آموزان قزوینی و خانواده هایشان معرفی و تبیین شد.

تبیین طرح ملی بورسیه صنعتی دانشجو برای دانش آموزان

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا؛ همایش هدایت تحصیلی ویژه دانش آموزانی که در مرحله انتخاب رشته دانشگاهی قرار دارند در سال اجتماعات کوثر قزوین برگزار شد.

دکتر قربانی رئیس مرکز در ابتدایی این همایش که با حضور دانش آموزان و والدینشان همراه بود؛ در سخنانی کوتاه به شرایط تحصیل در دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا و شرایط جغرافیایی این مرکز نسبت مناطق صنعتی استان اشاره کردند و همچنین با تاکید بر ارتباط صنعت با دانشگاه ، دانشگاه بوئین زهرا را به عنوان اولین مجری طرح ملی بورسیه صنعتی دانشجو در استان قزوین معرفی کردند.

در ادامه دکتر رجب پور رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین در مورد کلیت طرح ملی بورسیه صنعتی دانشجو، نحوه اجرا و جایگاه استان قزوین در در این طرح و همچنین تعداد سهمیه اختصاص داده شده به دانشگاههای استان به سخنرانی پرداختند و از تلاش های مدیران مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا جهت کسب بیشترین سهمیه دانشجو برای این طرح در استان تقدیر و تشکر کردند.

دکتر حاجی جعفری عضو هیئت علمی مرکز و مدیر دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا به شرایط دانشگاه بوئین زهرا در طرح بورسیه صنعتی دانشجو اشاره کرد و در مورد شرکت های صنعتی که دانشگاه را در این طرح همراهی می کنند و نحوه انتخاب دانشگاه از طریق دفترچه انتخاب رشته توضیحاتی ارائه دادند.

در ادامه این همایش اساتید و اعضای هئیت علمی مرکز توضیحاتی در مورد رشته های تحصیلی فعال در مرکز ارائه دادند که در این بخش خانم دکتر معروفخانی در مورد رشته مهندسی پلیمر، آقای دکتر خوشبین در مورد رشته مهندسی شیمی، دکتر رحیمی نژاد در مورد رشته مهندسی صنایع و دکتر حاجی جعفری در مورد رشته مهندسی هوافضا به سخنرانی پرداختند.

در پایان دکتر کرمانشاهی از مشاورین تحصیلی استان قزوین در مورد نحوه انتخاب رشته توسط دانش آموزان و همچنین چگونگی برگزیده شدن رشته توسط سازمان سنجش توضیحاتی ارائه دادند.

همچنین در حاشیه این همایش اعضای هئیت علمی و مشاورین تحصیلی پاسخگوی سوالات دانش آموزان و خانوادهایشان بودند.