دانشگاه موتور پیشران فرهنگ و توسعه جامعه | این مرکز سرمایه ای متعلق به آیندگان است

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا؛ نشست تبیینی هفته دفاع مقدس با حضور اساتید، دانشجویان، کارمندان مرکز، خانواده شهدا و مسئولین و مدیران شهرستان بوئین زهرا در سالن اجتماعات مرکز برگزار شد. دکتر قربانی رئیس مرکز در این نشست ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال […]

دانشگاه موتور پیشران فرهنگ و توسعه جامعه | این مرکز سرمایه ای متعلق به آیندگان است

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا؛ نشست تبیینی هفته دفاع مقدس با حضور اساتید، دانشجویان، کارمندان مرکز، خانواده شهدا و مسئولین و مدیران شهرستان بوئین زهرا در سالن اجتماعات مرکز برگزار شد.

دکتر قربانی رئیس مرکز در این نشست ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، به تشریح اقدامات و شرایط فعلی مرکز در منطقه و ماموریت های این مرکز پرداخت .

دکتر قربانی با اشاره طرح بورسیه صنعتی دانشجو گفت : ما توانستیم طرح بورسیه صنعتی دانشجو را در استان برای اولین بار اجرا کنیم و تلاش های زیادی صورت گرفت و جزو استان های پیشرو در این زمینه بودیم و بیشترین ظرفیت پذیرش در استان را نیز کسب کردیم ،‌و در صورتی که این اتفاق بیفته نسبت ما با مردم و نسبت ما با جامعه به صورت خیلی شفاف تعریف می شود وصنعت نیزمی تواند پاسخ مناسبی در جهت تامین نیروی متخصص از مرکز دریافت کند. و صنعت استان و منطقه از این موضوع استقبال خوبی هم انجام گرفت.

این مسئول به ارتباط موثر به صنایع استان اشاره کرد و افزود: ماموریت پذیری و چالش های فناورانه مسئله مهمی است که با صنعت آمیخته شده و صنعت نیز با آغوش باز آمادگی خودش را اعلام کرد تا در این زمینه مرکز را همراهی کند، تا مرکز بتواند با نگاه عارضه یابی در منطقه حضور جدی داشته باشد.

رئیس مرکز در ادامه گفت : در شهرستان بوئین زهرا پس ازسالها که از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گذشته است، دانشگاهی درحال شکل گیری است که میتواند محور توسعه باشد، توسعه شهرستان بر مبنای دانشگاه می تواند شکل بگیرد و همینطور ظرفیت فزاینده ای وجود دارد که می تواند در مدیریت های مختلف در سطح شهرستان و استان فعال شود و این دستاورد بسیار بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی است و این شهرستان تمامی ابزار مورد نیاز برای رشد و توسعه را دارد و می طلبد این شهرستان این ثروت خود را دریابد و تا به اینجای کار نیز مسئولین شهرستان تعصب و توجه ویژه ای به این دانشگاه داشته اند و این موضوع باید تقویت شود و همچنین در این مسیر همراهی مراکز دانشگاهی استان از جمله دانشگاه آزاد نیز بسیار مسرت بخش بوده است.

دکتر قربانی با تاکید بر ارتباط دانشگاه و جامعه افزود: هرفعالیت که به پیشرفت این دانشگاه کمک کند، کمک بزرگی است که به توسعه شهرستان می انجامد و یک دانشگاه فعال  که روابط و نسبت خود را با جامعه تعریف کرده باشد، برای جامعه ارزش افزوده خواهد داشت و ما باید به آن نقطه برسیم و باید طوری پیش روی کنیم که اگر ما نتوانستیم به آن نقطه برسیم ، آیندگان بتوانند به موفقیت برسند.

رئیس مرکز افزود :در حوزه توسعه دانشگاه ،‌اگر یک دانشگاه بتواند ماموریت های خود را به خوبی به انجام برساند می تواند ارزش افزوده قابل توجهی برای جامعه پیرامون خود داشته باشد.و این دانشگاه با ظرفیت هایی که دارد سرمایه این ملت و موتور پیشران این کشور است.

دکتر قربانی در پایان با اشاره به صحبت های رئیس جمهور در سازمان ملل گفت : آینده از آن ماست و آینده بدون دانشگاه ها ومرجعیت علمی ساخته نخواهد شد و برای ساخت آینده باید دانشجویان و جوانان در دانشگاه های کشور ما تربیت و به جهان صادر شوند و این دانشگاه ظرفیتی برای آیندگان است و ما باید به پیشرفت آن کمک کنیم و با جلوگیری از تصمیمات اشتباه جلوی بروز و ظهورش را نگیریم.