طرحهای عمرانی مرکز برای سال ۱۴۰۲ تشریح شد

دکترمهدی کشتکار معاون اداری، پشتیبانی و منابع انسانی مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا طراح ها و پروژه های عمرانی مرکز را تشریح کرد.

طرحهای عمرانی مرکز برای سال ۱۴۰۲ تشریح شد

دکترمهدی کشتکار معاون اداری، پشتیبانی و منابع انسانی مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا در خصوص فعالیت های و پروژه ها وطرح های عمرانی مرکز در مصاحبه با روابط عمومی گفت :
با توجه به اینکه بخشی از فضای کالبدی مرکز هنوز اماده نشده و نیمه کاره هستش با توجه به نیازهایی که مخاطبین مرکز دارند برنامه هایی در نظر گرفته شده که درقالب ۷ پروزه اصلی با الویت نیاز و اعتباری که در اختیار داریم برنامه ریزی کردیم که اجرا شود که خیلی از انها پلن و طراحی های آن اماده شده، اصلاحات انجام شده و خیلی از موارد در مرحله طراحی است.
دکتر کشتکار با تاکید بر تجهیز فضای استراحت دانشجویان افزود: الویت اصلی ما محوطه سازی مرکز می باشد و با توجه به اینکه فضای اقامتی و اسکان برای دانشجویان در زمانی که در دانشگاه حضور دارند به قدر مناسب و حداقلی نیست، الویت مهمی است که بتوانیم محوطه های اصلی مرکز را طراحی و مناسب سازی کرده تا بتوان به عنوان فضای استراحت از ان استفاده شود.یک محوطه دو هکتاری بین ساختان های مرکز داریم که طراحی ها انجام شده و درحال بهسازی و نهایی سازی پلن انجا هستیم و همچنین محوطه ای در مقابل ساختمان شهید احمدی روشن به عنوان فضای استراحتی در نظر گرفته شده و محوطه ای هم در مجاورت بوفه ی فعلی مرکز در نظر گرفته شده است.
این مسول افزود: در این مواردی که ذکر شد، فضایی برای نشستن و سایه انداز و یا به صورت آلاچیق برنامه ریزی شده که در سال تحصیلی جدید عملیاتی و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
معاون مرکز در مورد پیش بینی فضا برای فعالیت فرهنگی دانشجویان گفت :محوطه ای در روبروی ساختمان فرهنگی برای فعالیت نمایشگاهی و فعالیت های تشکلی و فرهنگی دانشجویان در نظر گرفته شده که در قالب اسپیس فریم و فضاهای مشابه پیش بینی شده و که سعی می شود یخش زیادی از این فضاهای سبک تا ابتدای سال تحصیلی جدید احداث و مورد بهره برداری قرار گیرد.
دکتر کشتکار به دیوار کشی مرکز اشاره کرد و افزود: الویت بعدی دیوارکشی مرکز می باشد که حدودا ۲۰ هکتار فضا نیاز به دیوار کشی دارد که طراحی انجام شده که در چند فاز عملیاتی می شود که بخشی از آن به صورت اجرنما، بخشی به صورت دیوارهای پیش ساخته در نظر داریم تا بتوانیم کل این ۲۰ هکتار را محصور کنیم و فضای کنترل شده و محفوظ شده در حد استاندارد آموزشی ایجاد کنیم و سعی میکنیم طی سال جاری و سال آینده به طور کامل انجام شود.


مسئول عمرانی مرکز در مورد دیگر پروژه های عمرانی مرکز گفت : از دیگر پروژه های مرکز می توان به مسجد اشاره کرد که فعلا فقط شبستان آن احداث شده و عملیات احداث ورودی و سرویس های بهداشتی آن در سال جاری آغاز می شود و به دلیل محدودیت های تامین اعتبار، پروژه طی یکسال آینده تکمیل می شود.


دکتر کشتکار در ادامه از پروژه های اصلی مرکز یاد کرد و ادامه داد : دو پروژه اصلی دیگر که در تلاش هستیم برنامه عملیاتی آن را نیز آغاز کنیم، که برای این کار نیاز به ردیف بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی داریم که با توجه به مستقل شدن دانشگاه و صادر شدن سند مالکیت زمین دانشگاه و شخصیت مستقلی داریم و میتوانیم به عنوان یک سازمان دولتی از سازمان مدیریت ردیف بودجه برای طرحهای عمرانی دریافت کنیم مثل تکمیل ساختمان میانی در مجموعه شهید احمدی روشن و احداث خوابگاه دانشجویان که نیازمند اخذ مجوزهای لازم و تصویب ردیف بودجه طرح عمرانی است که بتوانیم بودجه دریافت کنیم و پروژه احداث شود.


معاون مرکز با تاکید برای همراهی و کمک مسولین گفت: پروژه های کوچکی داریم که با کمک مسولین شهرستانی و استانی و همچنین خیرین میتوان با احداث انها کام دانشجویان شیرین شود مثل رختکن برای زمین چمن مصنوعی وبهسازی محوطه سرویس های رفت و آمد دانشجویان که از مطالبه های جدی دانشجویان می باشد.
دکتر کشتکار در پایان گفت : با احداث کامل این طرح ها به یک شاکله مناسب از دانشگاه میرسیم که همراهی مسئولین استانی و وزارت علوم را می طلبد و ما تمام تلاشمان این است که نمای بیروی و هویتی دانشگاه را بهبود ببخشیم و برای طی کردن این مسیر نیازمند همراهی و حمایت دانشجویان عزیر نیز هستیم.