مشکلات مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا را با جدیت دنبال می کنیم

به مناسبت گرامی داشت روز دانشجو، نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور استاندار قزوین و نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مشکلات مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا را با جدیت دنبال می کنیم

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا؛ در ابتدای این نشست که به همت مجموعه های دانشجویی مرکز اعم از بسیج دانشجویی، شورای صنفی و مجمع انجمن های علمی دانشجویی برگزار شد، دانشجویان به بیان مطالبات و دغدغه های خود پرداختند.

نمایندگان تشکل های دانشجویی از جمله محمدحسین دودانگه ازبسیج دانشجویی، سینا شالویی به نمایندگی از انجمن صنفی، فاطمه حاجلو نماینده کانون های فرهنگی و  مهدی توکلی از طرف انجمن های علمی و برخی دیگر از دانشجویان با بیان مطالبات خود از مسئولین خواستار رفع و رسیدگی به مشکلات و کمبود یا نبود یکسری از امکانات در مرکز و سطح شهرستان بوئین زهرا از جمله مشکلات حقوقی دانشگاه، مشکلات خوابگاه‌ها، مشکلات حمل و نقل، سرویس‌ها و هزینه‌ها، نبود فرهنگسرا و محیط علمی در سطح شهر، تعدد کم اساتید برای تدریس، کمبود بودجه مورد توجه برای مرکز، تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه ها شدند.

در ادامه این نشست استاندار قزوین در پاسخ به مطالبات دانشجویان گفت : این مرکز یکی از ظرفیت های توسعه ای استان و حتی کشور است و به همین دلیل نباید نگاه به دانشگاه شهرستانی و استانی باشد چرا که فارغ التحصیلان این مرکز امکان خدمت رسانی در سراسر کشور را خواهند ‌داشت. 

وی افزود: استان قزوین در حوزه های صنعتی و کشاورزی حرف برای گفتن دارد و اندازه اقتصادی استان بیشتر از اندازه جغرافیایی و جمعیتی است و به همین دلیل باید از این مرکز در راستای رشد و توسعه صنعت و اقتصاد استان به شکل ویژه تری بهره جست.

اعلایی گفت: برخی عقب ماندگی های دانشگاه، واقعی، تاسف بار و نیازمند توجه جدی است و مجموعه مدیریتی استان از همین هفته پیگیری مسائل و مشکلات استان را با جدیت دنبال می کند.

استاندار قزوین اضافه ‌کرد: برخی از موضوعات این مرکز در سطح شهرستان تا حدودی قابل حل هستند و این مشکلات باید با مسئولیت فرماندار در کارگروهی با اولویت گذاری در مسیر اجرا قرار گیرند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: شهری که به شکل ویژه ای دانشگاهی است و یک دانشگاه به نام دارد باید تمامی ابعادش دانشگاهی باشد و شهر باید فریاد بزند که دانشگاهی است.

وی افزود: امکانات موجود در شهر باید قابلیت استفاده برای دانشجویان را داشته باشد و دانشجویان در موضوعات شهر باید مداخله داده شوند تا بدین وسیله دانشگاه نقش خود را به درستی ایفا کند.

اعلایی با بیان اینکه تا به امروز چندین جلسه با محوریت این مرکز برگزار  و ۲ بار حضور پیدا کرده ایم، اضافه کرد: در سفر اول رئیس جمهور به استان علی رغم جذب اعتبارات بسیار بالا از آنجایی که در این مرکز پروژه بالای ۵۰ درصد نداشت، اعتباری در نظر گرفته نشد ولی در سفر دوم یکی از حوزه ها تامین اعتبار برای دانشگاه بوئین زهرا خواهد بود و نگاه ویژه ای به این مرکز خواهیم داشت.

استاندار قزوین با بیان اینکه تبدیل این مرکز به دانشگاه مهم ترین اولویت برای پیگیری امور است، اظهار داشت: به زودی دیدارهایی برای پیگیری مشکلات مرکز برگزار خواهیم کرد و نماینده دانشجویان می توانند در این دیدارها حضور داشته باشند تا از نزدیک شاهد پیگیری امور باشند.

روح الله عباسپور در این نشست پس از طرح سوالات دانشجویان اظهارداشت: روحیه استکبار ستیزی دانشجویان همچنان تداوم دارد و در دانشگاه خلاقیت و نواوری و ابتکار مشهود است و این که شما نخبگان جامعه در مسیر مطالبه گری هستید حتما مسئولان را درپیگیری امور جدی تر می کتد. 

روح الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست گفت : مطالبات مطرح شده از سوی شما دانشجویان برای ما هم بعنوان یک دغدغه به حق مورد توجه و یک مطالبه اجتماعی و عمومی است که پیگیر آن خواهیم بود. 

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: از استاندار قزوین ممنون هستیم که به شهر بویین زهرا سفر کردند و پیگیر مسائل دانشگاهیان هستند. 

وی گفت: شکل گیری این مرکز دانشگاهی با سختی زیادی بنا نهاده شد که ابتدا با ۴۸ دانشجو شکل گرفت و امروز ۲۵۰۰ دانشجو با ۵۱ نفر هیئت علمی در مسیر علم آموزی و تربیت دانشجویان نقش آفرین است.

عباسپور یادآورشد: دراین مرکز آموزش عالی دولت هیچ هزینه عمرانی پرداخت نکرده و بیش از ۱۵ هزار مترمربع فضای دانشگاهی بدون کمک دولت و با مشارکت خیرین و اعتبارات دانشگاه ایجاد شده است. 

این نماینده اظهارداشت: خوشبختانه زمینه ارتقای این مرکز فنی و مهندسی به دانشگاه مهیاست و در جلسه با وزیر علوم این موضوع در دست بررسی و پیگیری است.‌ 

وی گفت: در گذشته این مرکز علمی را زیر نظر دانشگاه بین المللی بردند تا جایگاه دانشگاه امام خمینی ارتقا یابد و این کار به کاهش تعداد دانشجو از ۳۵۰۰ نفر به ۲۵۰۰ نفر منجر شد.

عباسپور افزود: برای حفظ استقلال این مرکز آموزش عالی پیگیری های زیادی شد و توانستیم اعتبار آن را نیز منفک کرده و مستقل کنیم. 

وی اظهارداشت: افزایش اعتبارات از ۱۹ درصد به ۶۰ درصد از دیگر اقدامات انجام شده است اما همچنان کمبود اعتبار توسعه مرکز را با چالش مواجه کرده است. 

این نماینده بیان کرد: در سفر اول رئیس جمهور به استان اعتبارات خوبی داده شد اما در حوزه وزارت علوم شرایط خوبی نداریم لذا دنبال ماده ۲۳ هستیم تا منابع مالی برای خوابگاه و توسعه عمرانی این مرکز دانشگاهی مهیا شود. 

عباسپور اظهارداشت: این دانشگاه برای ما بسیار اهمیت دارد زیرا چهار سال دچار رکود شده و توسعه آن متوقف شده بود اما امروز مسیر توسعه هموار شده است.

عباسپور اضافه کرد: به دلیل نزدیکی این دانشگاه به تهران شاهد حضور دانشجویان رتبه بالا هستیم و در هوافضا و تولید پهپاد استعدادهای زیادی دیده می شود که باید حمایت شوند. 

وی اظهارداشت: ماموریت نمایندگان مجلس حتما در سطح ملی است و آماده ایم بیشتر دراین مرکز دانشگاهی حضور یافته و پیگیر مطالبات شما باشیم.‌ 

وی با اشاره به محدود بودن امکانات دانشگاه بویین زهرا گفت: امسال قرار بود ۷۰۰ نفر دانشجو پذیرش شوند که بدلیل کمی امکانات ۴۰۰ نفر پشیمان شدند و فقط ۳۰۰ نفر وارد دانشگاه شدند.

عباسپور افزود: حتما باید به امور رفاهی و توسعه امکانات دانشگاه توجه بیشترشود زیرا در چشم انداز ترسیم شده بایستی در ۹۵ هزار مترمربع فضای دانشگاهی زمینه تحصیل ۱۶ هزار دانشجو در این مرکز مهیا شود. 

وی در خصوص کمبود فضای درمانی در بویین زهرا نیز اظهارداشت: در مرکز شهر اورژانس داریم و تنها بیمارستان بویین زهرا جنرال است و کمبود پزشک و تجهیزات درمانی دیده می شود که برای تامین آن پیگیری خواهیم کرد. 

در پایان این نشست سه ساعته فرماندار و شهردار بوئین زهرا نیز به نقد های دانشجویان پاسخ دادند